2013. szeptember 17., kedd

Szilvás-mandulás muffinrózsák

Hogyan tudod a tökéletest még tökéletesebbé tenni? 
Egyszerű, keleszd 2x :-) 

Hát persze, hogy a kelttésztáról van szó, de szégyelem bevallani most próbáltam ki először a tippet a duplakelesztéssel ennél a szilvás finomságnál, és odáig-és vissza vagyok tőle :)



Eddig sajnáltam a rá fordított időt, örültem, ha ki tudtam várni, hogy egyszer megkeljen a tésztám, nemhogy kétszer...

Hétvégén viszont átestem a tűzkeresztségen- nem is tudtam volna másképp, mivel sütés közben plusz progim akadt, és a tésztám túlkelt volna :-) , úgyhogy eldöntöttem kipróbálom: 6o perc kelés után jól átgyúrtam mégegyszer, és megint kelesztettem 6o percig.

És a véleményem?
Egyszerre 6 muffinrózsát elpusztítottam, tényleg fantasztikuuuus :-)  az íze, nem lehet abbahagyni az evését.

 Sokkal, de sokkal egyneműbb, puhább, foszlósabb lett így a kalács, mint amit eddig ismertem, pedig kelt tésztában elég profi vagyok :-)


Ezzel csak egy a "gáz" nem hiszem, hogy ezután beérem az egyszeri kelesztéssel, úgyhogy nincs mese, minden alkalom plusz egy órámba fog kerülni, ha ilyen finom kalácsot akarok enni...

RECEPT 2x 12 db muffinrózsához

Ezt a sokat használt kelttészta receptet használtam:


7oo g liszt
1oo g cukor
2 vaníliás cukor
pici só
1oo  g puha vaj 
1 fél friss élesztő (kb. 25 g)
1 bio citrom héja 
kb. 3-3,5 dl tej
1 tojás
1 tojás sárgája

Töltelék: 

1 kg szilva
2 vaníliás cukor
15 dkg cukor
1 fél citrom leve
2oo g őrölt mandula 

Elkészítés:
Töltelék: a megmosott kimagozott szilvát feladaraboltam, és a többi összetevővel felfőztem. A mandulát a legvégén adtam hozzá, majd hagytam kihűlni.

A tésztához "kovászt" készítettem az élesztőt, 2 evőkanál lisztet, 1 evőkanál cukrot, és kb fél dl tejet csomómentesre kevertem, hagytam 15 percig állni, miután felhólyagosodott a tészta többi összetevőjéhez adtam, és kézzel :-) - igeeen kézzel-  egynemű tésztát gyúrtam.
Letakarva 6o percig kelesztettem, jól erősen átgyúrtam, majd ismét 6o percig kelesztettem.
Oválisra kinyújtottam, megkentem a kihűlt töltelékkel.


Kisebb csigákat vágtam, majd 2 adagban hogy ne essen szét a rózsaforma 12 db-os muffinformában sütöttem kb. 25 percig.


Nincsenek megjegyzések: